T 06 - 288 980 24 E steffie@body-size.nl

Slank de zomer in

Bedenk je in elk geval het volgende: abs are made in the kitchen. Dat betekent niet dat je je buikspieroefeningen naast het keukenkastje maakt, maar dat een fit lijf voor het grootste deel te danken is aan de juiste voeding. En in het kader van ‘elk pondje gaat door het mondje’, lijkt het me duidelijk: op je voeding letten is belangrijk als je wilt afvallen!

Eet meer, weeg minder
Eet meer voedzame voedingsmiddelen en laat vooral de ongezonde snacks staan. Kies voor fruit, groente, vis, vlees, noten, volkoren granen, eieren, yoghurt, peulvruchten, olijfolie, roomboter, olijven, water en thee. Zorg ervoor dat je 3 hoofdmaaltijden gezond en voedzaam zijn, dan kan je de calorierijke tussendoortjes laten staan.
 
Tussendoortjes
Heb je tussen de hoofdmaaltijden door zin in iets lekkers? Kies dan ook hier voor een gezond en voedzaam tussendoortje. Dus geen repen met veel suikers en vetten, dat gaat je niet helpen om slanker te worden.

Uiteten
Ga jij graag uiteten? In een gezellig restaurant met allerlei lekkers op het menu. Uit eten gaan is niet bevorderlijk voor je slanke lijn. De verleiding om meer te eten dan je nodig hebt is in een restaurant groot. En vooral ook om ongezond te eten en te drinken. Ga je toch uit eten? Neem dan alleen een hoofdgerecht en eet een mager stukje vlees of (vette) vis zonder sausjes en frietjes maar met extra groente. Laat de wijn staan of hou het bij een glas wijn en drink voor de rest water.
 
Voldoende calorie-arm drinken
In de lente en de zomer is het makkelijker om voldoende te drinken op een dag. Zeker wanneer het warm is ga je automatisch meer drinken. Maar in frisdrank en vruchtensappen zitten veel suikers en dus ook veel calorien. Laat dus alle frisdranken en vruchtensappen staan en kies voor water, (bruisend) mineraalwater, thee of koffie.

Kom in beweging!
Naast voeding blijf ik het zeggen: kom in beweging! Kom van die bank af en zet je lijf aan het werk. Je hoeft echt niet direct de sportschool in te duiken of te gaan hardlopen. Met voldoende beweging gedurende de dag en elke dag kort intensief bewegen kom je al een heel eind. Ga elke dag een rondje wandelen of fietsen. Verhoog het tempo af en toe. Zorg ervoor dat je dagelijks ongeveer 10.000 stappen zet.
 
Blij en gezond
Blij en gezond gaan heel goed samen en zorgen voor een slank lijf. Sta jij positief in het leven en ben je blij met wie je bent, dan volgt je lichaam vanzelf. Je gaat dan makkelijker terug naar een gezond gewicht. Zorg dus dat je jezelf richt op dingen die je gelukkig maken en hou je niet bezig met negativiteit. Makkelijk gezegd denk je misschien, maar probeer je focus eens te leggen op wat wel goed gaat.
 
Steffie Keukens

Even voorstellen

Ik ben Steffie Keukens, gefascineerd door eten. Ik ben in 2014 afgestudeerd als di√ętiste aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Deze opleiding heeft mijn liefde voor voeding, gezondheid en koken alleen nog maar doen toenemen en daardoor was ik vastberaden mijn kennis en enthousiasme met anderen te delen. In 2015 besloot ik dan ook om te starten met het coachen van cli√ęnten met PowerSlim. Sinds februari 2016 is mijn praktijk in Deurne geopend.

Lees verder >

Vrijblijvend kennismaken?

Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken? Vul dan gerust onderstaand formulier in. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact op om een afspraak te maken.