T 06 - 288 980 24 E steffie@body-size.nl

Fruitontbijt met notenmix | Fase 2B

Fruit als ontbijt, ik vind het heerlijk. In de ochtend is het voor je lichaam het makkelijkste om koolhydraten te verwerken, omdat je lichaam dan het meest gevoelig is voor insuline. Fruit, een koolhydraatbron, is dan ook een goede keuze. Combineer fruit wel altijd met goede vetten en eiwitten voor een stabiele bloedsuikerspiegel. 

De eerste keer dat je het fruitonbijt maakt is het iets meer werk, omdat je de noten- en zadenmix moet maken, nadien maak je dit in een handomdraai.

Ingrediënten
Voor 2 personen

50 gram notenmix (recept)
400 gram magere kwark
400 gram vers fruit
 

  1. Schenk de kwark in twee schaaltjes en verdeel het fruit en het noten-pittenmengsel erover.

Tip: je mag de hoeveelheden aanpassen naar eigen behoefte. Ben je een grote eter, actief of heb je een zwaar beroep, maak dan grotere porties klaar maar houd je aan de combinatie van koolhydraten gemengd met eiwitten en vetten.

 

Steffie Keukens

Even voorstellen

Ik ben Steffie Keukens, gefascineerd door eten. Ik ben in 2014 afgestudeerd als di√ętiste aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Deze opleiding heeft mijn liefde voor voeding, gezondheid en koken alleen nog maar doen toenemen en daardoor was ik vastberaden mijn kennis en enthousiasme met anderen te delen. In 2015 besloot ik dan ook om te starten met het coachen van cli√ęnten met PowerSlim. Sinds februari 2016 is mijn praktijk in Deurne geopend.

Lees verder >

Vrijblijvend kennismaken?

Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken? Vul dan gerust onderstaand formulier in. Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact op om een afspraak te maken.